woensdag 25 september 2013

Louanne fietst!

Het neefje, de nichtjes, buurmeisjes en -jongens, ze fietsen al een tijdje rond op twee wielen. Louanne voelde zich nog steeds het best op haar gemak met haar loopfiets. Haar nieuwe 'gepimpte' K3-fiets (met zijwieltjes) kwam slechts sporadisch de garage uit. Daar komt nog bij dat ik zelf niet veel tijd en energie heb kunnen steken in het leren fietsen. Want als ik met haar over en weer cross, wie kookt er dan intussen? Ik had mezelf voorgenomen: ieder op eigen tempo en ze is nog maar 4, het zal voor volgende zomer zijn.

Tijdens het familieweekend is het nonkel Ken die Louanne letterlijk en figuurlijk een zetje geeft. En plots komt ze thuis van school 'mama, ik kan fietsen op twee wielen'. En jawel, ik hoefde slechts een paar keer heen en weer te lopen (extra looptraining kan geen kwaad) et voilĂ , ze kan hier mee met de straatbende. Wat een zalige nazomerse week heeft ze uitgekozen! Vandaag meteen met de fiets naar de turnles en mama van trots extra vleugels om week 7 (!) af te ronden.

Geen opmerkingen: