vrijdag 22 november 2013

Mottige muesli, magische moelleux

Vorige week kreeg ik het - te midden van een vergadering met artsen, paramedici en verpleegkundigen - behoorlijk benauwd. Er lag namelijk iets op mijn maag. Dat kan gebeuren. Maar ik was dus in goede handen en herstelde snel. Mede dankzij het nemen van extra rust en noodgedwongen een loopsessie over te slaan. 

Deze maandag ging ik niets vermoedend vrolijk en gezwind als altijd aan het werk. Mijn dagelijkse portie ontbijtgranen binnen handbereik. Helaas, niet snel na het verorberen van mijn ontbijt, kreeg ik het opnieuw behoorlijk benauwd. Er moet iets niet helemaal pluis geweest zijn met die zak muesli die ik - zoals u wel begrijpt - bij thuiskomst vernietigd heb. Hoewel ik deze 'gezonde' granen met appel, banaan en rozijntjes al maanden zonder enig probleem eet, ben ik intussen overgeschakeld op beschuitjes met confituur.

Mijn maag is terug de oude en kan met gemak moelleuxtjes met vanilleijs aan. Bestaat er een heerlijker winters dessert?





Geen opmerkingen: