zondag 16 februari 2014

Sint-Valentijn en de Heilige Maagd Maria

Wat doe je als single mum met Valentijn? 
  1. Cocktails drinken met namen als 'Virgin Mary', 'Nuts for you' en de uiteraard onvermijdelijke 'Strawberry fields'.
  2. Dankbaar gebruik maken van het aanbod op school om op zondag een valentijnsontbijt aan huis te laten brengen. Helaas had ik niet goed in mijn agenda gekeken en was Louanne vandaag bij haar papa... Extra pijnlijk momentje dus toen ik het pakketje deze ochtend - alleen - in ontvangst nam. Dochterlief was op balletles dus besloot ik om het pakket op mijn beurt af te leveren bij papa thuis. Zo werd het voor haar alsnog een valentijnsbrunch.
  3. Op een zonnige zondag met vrienden een chocoladedate boeken in het gloednieuwe Chocolato op de Sint-Michielshelling. Zeker niet slecht, maar Gunther Watté's chocoladecafé blijft met stip op 1. Ik nam wel nog enkele veelbelovende pralines mee naar huis zoals een praliné van pinda, bacon-onion, fleur de sel,... Ze zien er niet zo mooi uit als mijn (voorlopige?) favoriete Gentse pralines van Joost Arijs, maar ik ben benieuwd naar de smaak. Ik zal ze in de loop van de week eens testen maar niet meer vandaag. Die twee kopjes warme choco moeten er met een half uurtje lopen nog terug af.

Geen opmerkingen: