zondag 27 oktober 2013

Hier komt de storm

Ik sta twee minuten op het strand. Mijn runtastic-app nét in gang gezet. En dan valt de regen met bakken uit de lucht. Ik loop richting De Haan. Het is letterlijk vechten tegen de wind. Ik zie geen hand voor mijn ogen, ik heb geen idee of ik richting zee of dijk loop maar probeer een rechte lijn te houden. In geen tijd ben ik doorweekt. Na één kilometer krijg ik bericht dat ik er al 8 minuten over doe. Ik bijt nog even door en keer dan om. Het zand vliegt over het strand als mistslierten. Ik zie niet meer waar ik mijn voeten zet, alleen zandwolken en golven. En ik vlieg mee. Een hallucinante ervaring!

Na kilometer 2 krijg ik eindelijk het juiste tempo te pakken. Ik heb een gigantische strook nat zand ter beschikking en er is geen kat op het strand te bespeuren. Met de wind in de rug loop ik richting Blankenberge. De zon breekt door. Dit is genieten! Halverwege steek ik de duinen over. Tegen de wind in mul zand en trapjes lopen, afzien! Dan verdwijn ik in de duinen en keer ik opnieuw richting Wenduine. Ik kom toe onder een stralend blauwe hemel. Deugd dat dat doet!

Geen opmerkingen: