woensdag 31 december 2014

Het was (g)een geweldig jaar

Einde jaar. Een tijd van terugblikken op.
  • Op een prachtige februaridag in - hoe kan het ook anders – Parijs. In het gezelschap van de vriendin waarmee ik in augustus 'ons 20 jaar' vierde.
  • Op kilometers lopen. Op Midzomernacht, mijn eerste 10 km. Apetrots was ik. 
  • Op paperasserij in de nasleep van. Correspondentie met stadsdiensten, Vlaamse en federale overheidsdiensten. En de onvermijdelijke EOT.
  • Op cultuur. Op mijn vriend Jan Fabre. Op Jan Hoet. Op Berlinde De Bruyckere. Op Alberto Garutti.
  • Op veel tamtam in de media over ploetermoeders, de combinatie werk – gezin, scheidingen in reclamespots, ‘de opmars van alleenwoners’ en een magazine alleen voor alleenstaande ouders. Wat ben ik toch hip.
  • Op het jaar van De Grote Schilderwerken die ik enkel dankzij hulp van een topteam tot een goed einde bracht.
  • Op de festivalzomer. Met parels van vrienden parels van optredens bijwonen. Birdy, Blaudzun, John Newman, The National, Stromae. Je kon me zowaar spotten op de Gentse (kinder)Feesten.  En wat een gezelligheid op Parkies met ‘mijn’ Frank Boeijen.
  • Op tripjes dicht bij huis. Op ontelbare fijne uitstapjes naar zee. Op een traditie(ge)wijs weekend Ardennen. Op een citytrip met Louanne naar onze hoofdstad.
  • Op rekenen en tellen. Op voorzichtig leven en constant keuzes moeten maken. Maar ook op de eerste sommetjes van dochterlief.
  • Op mijn blogjes hier en op mijn allereerste (gast)blog daar.
  • Op mijn dochter die groeit en bloeit. Vijf jaar. Leerde lezen. Beoordeelde boeken in de Kinderjury. Creëerde kunstwerken om in te kaderen. Danste pas de chat. Prikte gaatjes in haar oren.
  • Maar bovenal: op een jaar van vriendschap.
Bedankt vrienden om samen met mij het lief en leed van 2014 te delen. Een toast op jullie allemaal en heel graag tot in 2015 voor nog veel meer lief en (als het even kan) ietsjes minder leed. 

Geen opmerkingen: