zaterdag 28 februari 2015

Dagen zonder...telefoon

Plots krijg ik een sms 'u bent afgesloten van uw mobiele diensten', getekend Telenet. Nu ja, helemaal 'plots' was het niet. Ik had mijn rekening twee dagen te laat betaald. In de loop van de volgende dagen werd ik dan ook bestookt met:
  • een sms om te zeggen dat ik best zo snel mogelijk betaal als ik niet wil afgesloten worden. Indien u reeds betaald hebt, hoeft u niets te doen (ik heb betaald, dus ik doe niets)
  • een brief met de mededeling dat ik dankzij het feit dat ik trouwe klant bent, uitzonderlijk niet de 8 euro administratiekosten moet betalen (oef zeg, wat een gebaar Telenet, dank je wel!?)
  • mijn volgende rekening met het nog openstaande saldo van de vorige
Intussen ben ik erachter gekomen dat ik betaald heb met een foutieve gestructureerde mededeling. Dit laatste kan ik echter niet aan Telenet laten weten, want ik kan niet meer bellen. Dan maar online een klachtenformulier invullen waarop ze 'binnen de 2 werkdagen' zullen antwoorden. De volgende namiddag krijg ik telefoon dat ik 'binnen een uurtje' weer kan bellen. 

Bij Telenet vindt men internet en televisie blijkbaar meer basisbehoeften dan telefonisch bereikbaar zijn of is het een puur technische kwestie en is het gemakkelijker om je telefoon af te sluiten? Even schrik ik toch, wat als er iets gebeurt met één van ons? Ik kan niet eens iemand bellen. Ok, de noodnummers blijven ter beschikking, maar toch, een geruststellend gevoel is het niet. Dochterlief kan niet naar haar papa bellen en ik kan niet even de gsm van een partner lenen om dat te melden. Of stel je voor dat ik een dokter diende te bellen voor de resultaten van een medisch onderzoek? En moet ik echt 112 bellen als mijn kat een blaasontsteking blijkt te hebben en ik eigenlijk een dierenarts nodig heb? Ik begrijp dat er maatregelen getroffen worden tegen wanbetalers maar na één keer niet betalen? Klantvriendelijkheid, het blijft een werkpunt.

Geen opmerkingen: