maandag 2 februari 2015

Knettergek

Zomervakantie. Iets om naar uit te kijken tijdens winterse dagen? Zeker! Maar ook iets om in winterse dagen noodgedwongen naar te kijken. Want het betekent acht-en-een-halve week een alternatief voor school verzinnen. Want raad eens wanneer je je kind best inschrijft voor een zomervakantiekamp? Juist ja, in hartje winter. Gekkenwerk is het.

Gelukkig heb ik een dochter die graag op kamp gaat. Al van haar allereerste kampervaring heeft ze met volle teugen genoten. Met dank aan BVLO, waar ze dan ook dit jaar opnieuw mee op kamp zal gaan. 

Gelukkig heb ik een school waar ze enkele kampen organiseren, zodat ze gegarandeerd samen met enkele schoolkameraadjes plezier kan beleven. 

Gelukkig hoef ik maar rekening te houden met één -bovendien begripvolle- collega waardoor vakantieplannen maken op het werk vlotjes verloopt.

'Gelukkig' (niet bepaald het juiste woord) ben ik gescheiden zodat mama en papa afwisselend vakantie kunnen nemen om de opvang gemakkelijker te overbruggen. (Al probeer ik vooral nog niet te veel aan het gemis te denken).  

Gelukkig ben ik een planner en zie daar: met de inschrijvingen van vandaag is de puzzel compleet. Om het met de woorden van dochterlief te zeggen "ik wou dat ik nu al op knettergek-kamp kon"! 

Geen opmerkingen: