donderdag 12 februari 2015

Wat kinderen bij een scheiding echt nodig hebben

Deze avond was er een lezing van de Gezinsbond door Claire Wiewauters over ‘Een week mama, een week papa, wat kinderen bij een scheiding echt nodig hebben’. Niet meteen het meest opbeurende onderwerp. Toch liet ik de babysit komen en trok naar de Machariusherberg. Daar trof ik enkele 'lotgenoten' in het publiek. Overigens fijn dat een organisatie als de Gezinsbond aandacht heeft voor het thema, wat hun magazine ‘Enig stuk’ ook al aantoonde.

Na een ietwat lange inleiding startte Claire haar betoog over echtscheiding door de ogen van een kind. Dat is best confronterend. Er vloeiden heel wat traantjes in het publiek en ook ik moest een paar keer slikken. Ik leerde niet veel nieuwe dingen maar het kon geen kwaad om een aantal zaken opnieuw te horen. En vooral om de bevestiging te krijgen dat ik, ondanks alles, goed bezig ben. Want wie heeft dat niet nodig? Een beetje aanmoediging, om door te zetten en ervoor te blijven gaan.

Voor wie geïnteresseerd is: er zijn nog enkele lezingen en er is ook het boek.


Geen opmerkingen: